Антимодний стиль, або що таке нормкор та чи актуальний він у 2021 році

Мода на завищену талію. Мода на приспущений пояс. Мода на широкі штани. Мода на вузькі жакети. Мода на кольори. Принти. Матеріали. Модні тренди довкола нас несуться з такою шаленою швидкістю, що все частіше хочеться вийти з цього потоку та не зважати на правила, продиктовані модельєрами і глянцями. Саме так зробили прихильники нормкору. Що це за стиль, як він з’явився та який має вигляд — розповімо у цій статті.



У чому зміст нормкору


Нормкор — це «‎‎антимода», тренд, який передбачає відмову від модних тенденцій, спроб виділитись і вразити всіх своїм зовнішнім виглядом. Його назва утворена зі слів «нормальний» «хардкор», тобто безкомпромісний.

Нормкорами називають людей, які віддають перевагу найпростішому, базовому одягу, який підходить і для роботи, і для побачень чи ділових зустрічей. Вони втомилися від постійної зміни трендів і не бажають доводити кому-небудь свою унікальність, почуття стилю, креативність. Також вони не бачать сенсу переплачувати за брендові речі, щоб продемонструвати статус чи успішність у фінансовій сфері.

Справжніми іконами цього стилю є Стів Джобс, Марк Цукерберг і Білл Гейтс. Вони демонструють унікальний контраст між мільярдними статками, всесвітньою популярністю та простими образами, які не змінюються незалежно від років і сезонів. Це доводить, що навіть у класичних джинсах і футболці можна стати кумиром для мільйонів людей.

Як з’явився цей стиль

Термін «нормкор» придумав художник Раян Естрада, який ужив його у коміксі Templar AZ 2008 року. За сюжетом, світ наповнювався різноманітними субкультурами, які ставали все дивнішими та безглуздішими, аж допоки у кульмінації найоригінальнішими не стали прихильники «нормкору» у футболках, джинсах і зі застарілим сленгом.

Утім, популярним поняття стало дещо пізніше — у 2013 році, коли його у своєму звіті описали працівники агентства з передбачення модних трендів K-Hole. Згідно з описом арт-групи, нормкор передбачає просте, дещо ліниве копіювання того, що носить більшість. Його прибічники просто приймають буденність без сміливих заяв і протестів проти мейнстриму.

Згодом ідею нормкору описали глянцеві та професійні модні журнали. Вони вбачали у цьому тренді свободу та право людини бути звичайною, простою, без екстраординарних здібностей чи поглядів. Здебільшого цей стиль асоціювали з масмаркетом і «татовим» образом.

Що вибирають прихильники нормкору

Оскільки нормкор — це про простоту та базу, його прибічники вибирають універсальні моделі, що однаково добре підходить чоловікам і жінкам будь-якого віку. Також вони не шукають ексклюзиву, тому ще одна риса стилю — масовість. Розгляньмо ці поняття на прикладах.

Одяг

Найяскравішою та першочерговою ознакою нормкору є одяг. Він повинен бути максимально простим, функціональним, зручним, непримітним і довговічним. Під ці параметри чудово підходять базові футболки, худі, картаті сорочки, поло та джинси з протертими світлими плямами.

Простота стосується також кольору одягу — найчастіше обирають білий, коричневий різних відтінків, сірий і синій у приглушених тонах. Оскільки принти мають доволі яскравий та примітний вигляд, від них зазвичай відмовляються, роблячи головним акцентом сам силует.

Нормкору властива деяка ностальгія за 90-ми роками з їхнім гранжем, свободою і неакуратністю. Це має такий вигляд, наче його прихильники навчились одягатися самостійно у молодості та з того часу так і не змінювали нічого у гардеробі.

Щодо аксесуарів, здебільшого вони відсутні як зайві та незручні елементи. Винятком стала хіба бейсболка з мінімалістичним логотипом спортивного бренду чи команди на передній частині. Найпопулярніше взуття серед людей-нормкорів — класичні кросівки чи кеди білого, темно-синього чи чорного кольору без оригінальних сучасних деталей.



Аромат

Хоча нормкори відмовляються від прикрас і аксесуарів, доволі часто на полицях у їхніх спальнях можна побачити духи. Ця звичка теж з минулого, коли бризнути парфуми перед виходом з дому було обов’язковим атрибутом нарівні із закриванням дверей.

Доволі часто прихильники цього стилю користуються звичайними композиціями з магазинів одягу рівня масмаркет. Вони не бачать сенсу у відвідуванні спеціалізованих бутиків та пошуках ексклюзивних нішевих ароматів, якщо можна вибрати нормальний варіант просто стоячи у черзі за улюбленою парою джинсів. Також чимало з них користується класичними одеколонами, які не змінюють свою формулу впродовж 50 років.

Нормкори віддають перевагу свіжим цитрусовим композиціями з легким, ненав’язливим звучанням, що робить їх максимально непримітними. Молоді прихильники тренду можуть використовувати сучасні моноаромати із синтетичним звучанням, як-от запах щойно випраного одягу, дощу, скошеної трави. Вони імітують буденні аромати, тому дають змогу ще більше злитись з навколишнім середовищем.

Допоки існуватиме мода, доти існуватимуть і ті, хто відмовляється від неї, а отже — й стиль нормкор. Тож, якщо ви втомилися від постійного нав’язування нових атрибутів і моделей, саме час перейти на сторону простоти та звичайності.

Партнерський матеріал