Новий альбом ONUKA MOZAЇKA



Новий альбом ONUKA MOZAЇKA продовжує і розвиває ідеї двох попередніх релізів проекту —  дебютного однойменного альбому та 4-трекового VIDLIK EP.
За словами ідеолога ONUKA Нати Жижченко: "MOZAЇKA — це історія про низку вражаючих збігів, обставин і символів. Все склалося."
 
MOZAЇKA — цілісне полотно, зібране з сотень дрібних деталей та окремих фрагментів. У певному сенсі, це альбом-приквел, що дає повне уявлення про те, як побудовано Всесвіт ONUKA і, разом з тим, пояснює, чому цей Всесвіт влаштовано саме так.
 
Через MOZAЇKA проходить два основних лейтмотива.
 
Перший — особиста історія Нати. Її переживання, почуття, спогади. По-весняному свіжий танцювальний сингл XТО присвячено коханій людині. Життєствердний STRUM (спільно з оркестром НАОНІ) — бабусі, ще одній важливій людині в житті Нати.
 
Пілотний сингл VSESVIT (вийшов восени 2017 року) проливає світло на головні джерела натхнення ONUKA. Для запису цієї композиції Ната і Євген Філатов (саунд-продюсер альбому) запросили до студії Еріка Муке з проекту Deep Forest. Ранні записи культових французів справили враження на Нату. Її любов до world music родом звідти — з вкритої пилом касетної полиці з 90х.
 
Другий, дзеркальний лейтмотив альбому — реакція на навколишні події та явища. Уже не в центрі, але контрапунктом на MOZAЇKA знову постає тема Чорнобиля. Але якщо пісня «1984» з міні-альбому VIDLIK була пронизливою і трагічною, інструментальний номер ARKA звучить чарівно і навіть чаруючи.
 
У ньому — захоплення монументальністю «арки» - проекту «Укриття-2» (новий саркофаг для четвертого реактора Чорнобильської АЕС).
GOLOS і GUNS DON'T SHOOT — потужні електронні бойовики.
Карбований маршовий ритм, тривожні, патетичні акорди. Дитячий хор, нарешті. Як тут не згадати Pink Floyd? В окремих моментах ONUKA випробують себе в складному жанрі музичних маніфестів. Теми війни, тоталітарних режимів, агресії та нетерпимості в творчості ONUKA легко римуються з культовими творами XX століття - альбомом (і фільмом The Wall), книгами Оруелла і мелодекламаціями Анни Кларк.
 
Разом з тим, кожна пісня альбому — незбиране, концептуально завершене послання. Так, в ALL FRIENDS, текст до якої було написано Натою в день смерті Кузьми, відсилки до віршів Блоку і Кірсанова. Слова приспіву «Ми як криги, Надто крихкі» тонуть в гуркоті електронних барабанів, зроблених зі звуків ламких крижин.
 
Останній фрагмент MOZAЇKA — найважливіший. Альбом закриває композиція VATRA. Вона починається з дивом знайденого архівного аудіозапису. Це, можна сказати, першоджерело виникнення «онука», яке служить прологом до ейфоричного ембієнт-хаусу в дусі знакових електронщиків 90-х - Banco De Gaia, Leftfield, The Future Sound of London.
Тільки в фіналі ми нарешті розуміємо: історія ONUKA розказана за всіма законами револьверної композиції. Усе закінчується тим, з чого насправді все почалося. Це і є MOZAЇKA. Тільки зараз: все склалося.


Новини KISS FM: ще більше цікавого